AKU PASTI


 Assalammualaikum,hidupku kini sedang di uji oleh tuhan ku,kerana AKU PASTI dia sayangkan ku oleh itu dia mengujiku :) Assigmentku di campak dan aku harus mengutipnya,saat itu aku rasa diri ini terhina sangat,namun dengan nama ALLAH aku tabahkan hati mungkin ini satu ujian buatku untuk menjadi seorang yang berjaya.Tanpa aku sangka dugaan yang lain mendatang aku salah mendaftar kos,itu satu ujian buatku kerana jika aku tidak selesaikan aku akan kena repeat semula,namun pagi itu saat aku memerlukan seorang teman untuk menemaniku saat aku susah,tiada seorang pun yang rela membantu,dan AKU PASTI hanya satu yang menemani ku ketika itu ALLAH...Yea aku AKU PASTI ,ALLAH sedang mengujiku,dan dia tahu apa yg dia lakukan,dan AKU PASTI mampu menempuhinya kerana dia tidak akan menguji hambanya yang diluar jangkaan hambanya sendiri kerana dia adil.Di situ aku terfikir hingga ke hari ini,knp tuhan mengujiku,ya dia ingin aku terus mengingat nya,AKU PASTI hidup aku sudah jauh dari ajaran yang benar,TERIMA KASIH ALLAH keranamu,aku belajar menjadi seorang yang tabah,menjadi seorang yang berdikari,menjadi seorang yang pasti tidak akan alpa mengejar dunia.AKU PASTI setiap apa yang dia lakukan ada hikmah disebaliknya...Ya allah aku cacat tanpa petunjukmu,aku hina tanpa hidayah mu,aku sesat tanpa cahaya mu,Ya allah aku akan menempuhi satu ujian yang besar buat ibubapa ku yang nun jauh disana menanti kejayaan ku dengan penuh sabar,seseungguhnya bantulah aku,bukakan lah pintu hati ku ini,untuk terus menerima ilmu,hilangkan lah tompok2 hitam didada ku ini aku aku tidak terus melakukan larangan mu,AKU PASTI kau mendengar rintihan ini,aku sudah puas menangis untuk insan yang aku tidak dapat apa2,dan AKU PASTI tangisanku ini untukmu,kau pasti mendengar,Ya allah kini Hambamu ini datang lagi... FROM:MISS BELLA

No comments:

Total Pageviews